Er du én af dem, der bliver tom i blikket, når nogen nævner Snapchat?

Måske tilhører du endda den hårdnakkede type – der med autoritær tone forkynder, at Snapchat hører ikke til i forretningslivet og heller ikke i marketing?
Dine argumenter lyder sikkert sådan her:

fordi det hele forsvinder og 24 timer senere minder om “spild af tid” 
….fordi det er så autentisk, at det er grimt, og barnetegninger klær ikke brandet
….fordi AIDA er umulig, og der er ingen call-2-action knap

Og der har du sikkert ret.

Når man ikke selv deltager i festen, så er følelsen af, at det er total spild af tid nærliggende og meget bedre.
Og det er spild af tid – for nogen.

 

Snapchat kan dog noget – for dig med en ung målgruppe

Få her

  • 3 Snap-Stories, der ikke var spild af tid, for hverken Brand, Brugere eller Formål
  • 3 argumenter, som du kan bruge, når du skal overbevise nogen om, at det er en god idé at lave Snap-marketing 
  • 3 Do & Donts

 

For de viste tre Snap-stories gælder følgende:

 

Formål:
At få de unge motiveret til at deltage i en konkurrence, som var en del af en taktisk kampagne, metroxpress eksekverede i foråret 2016.
For Apollo var formålet at kommunikere, at de er stærke på Dubai, som er et rejsemål, de unge viser særlig stor interesse for.
For Fujifilm var formålet at produktlancere deres Instax 8 kamera for målgruppen.
For Toms var formålet at skabe indhold med appeal til målgruppen i anledning af Yankie Bars 70 års fødselsdag.

Eksekvering:
Den blev eksekveret af MX-marketing i samarbejde med Apollo, Toms & Fujifilm.

Kanal:
MXFEED, der har omkring 10.000 følgere og et produktionsteam, der sørger for indholdet.

 

Resultat:
Mellem 6.000 og 6.500 så hver eneste film, og den taktiske kampagne blev en succes.


Læs også: Taktisk markedsføring – sådan


 


https://www.youtube.com/watch?v=WIFfWxXlFDA

https://www.youtube.com/watch?v=nhXDhMEDOiY

https://www.youtube.com/watch?v=mHbKtiO373Q

 


 


Læs også: Hey marketingschef du elsker snapchat, du ved det bare ikke


 

Tre argumenter, hvorfor du skal lave snap-marketing

  • Du får fuld opmærksomhed, når nogen ser din story.
  • 100% segmenteret – der er iflg. Kulturstyrelsens rapport om Sociale Medier nærmest ingen over 30 år på Snapchat
  • Respekt i branchen – for at du kan finde ud af at bruge Snapchat til noget kommercielt

 

 

 


Læs også: Vi brugte Snapchat marketing, og så skete dette


 


en rejse


ferie


IMG_4763

 


 

Do & Donts

1: På Snapchat laver man ingen glansbilleder. Det kan du gøre på Instagram.
Det er realtime marketing, og det er autentisk kommunikation, hvilket betyder: ingen redigering, ingen pre-præparerede billeder, ingen skønhedsidealer.

2: Lad være med at tro, at fordi du tilhører marketing-eliten, så er du den rette til at lave storyboardet.
Det er du muligvis, men så er du nok også under 30 år. Vi marketer er hårdt skolet i at sætte det bedste ben forest, det gør man ikke på Snapchat.

Derfor acceptér, at du behøver hjælp fra en, der kender Snapchat-sproget og præmissen.
Acceptér, at du muligvis ikke fatter, hvorfor det skal kommunikeres på den måde. En Snapchat-historie er god, når den er sjov – ikke æstetisk. Det er en verden langt fra Bo Bedre – virkelig.

3: Lad være med at fyre en masse energi og kroner efter Snap-marketing, hvis det ikke giver mening for jer at oprette jeres egen Snap-redaktion, med et kontinuerligt flow.
Det kræver mindst lige så meget energi som at passe Facebook-kontoen. Du må låne MXFEED. Det er en af de store danske Snapchat-profiler. Kanalen er varm og har folk bag, der kan snappe og eksekvere dit budskab.

 

Men…dette skal du vide:

Vi låner den ikke ud til hvem som helst.
Vi eksekverer ikke hvilken som helst besked.
Vi går ikke på kompromis med bruger-oplevelsen.

 

Hvad gør du så?

Du kontakter Daniel og spørger, om Snapchat kunne være noget for dig og dit brand.

 

nis

Skal vi

hjælpe dig?