#case

Roskilde Universitet (RUC) har i 2015 og 2016 kørt en kampagne, hvor målsætningen er, øge antallet af besøgende (erhverve nye studerende) til åbent hus arrangementer for deres bachelorstudier og deres kandidatuddannelser. Universitet holder tre åbent hus arrangementer om året, og det er vigtig for dem at få et stort antal besøgende til disse arrangementer, da det efterfølgende har betydning for, hvor mange ansøgninger de modtager.

 

#målgruppe

Unge mellem 18 og 25 år bosat i København og omegn.

 

noerreport_sto

RUC på Nørreport

 

#løsning

Kampagnen er udformet som en Call-2-Action kampagne for Åbent Hus event. Tilmeldingen/interessen for at deltage angives på universitets Facebookside, hvor RUC også har kørt en stribe posts.

RUC har valgt et mediemix, hvor de når de unge med outdoor-budskaber i form af plakater på udvalgte metrostationer, Fitness World og gymnasier. De har haft deres Facebookside i spil med en event-invitation.
Derudover har RUC indrykket ni helsides printannoncer i MX for at opnå synergi mellem de valgte platforme. Metroxpress forbinder alle kontaktpunkterne, da avisen er tilstede samtlige steder, hvor de også kører outdoor-budskaber.

 

 

Eksempler på annoncer indrykket af RUC i metroxpress

 

 


ruc3

 


Læs også: Case: VUC Hvidovre Amager – fik fat i en svær målgruppe


 

 

ruc1

 


Læs også: Mere om vores medier


 

#resultat

RUC har oplevet en stigning på besøgstallet til alle tre åbent hus arrangementer og en fremgang på to procent på antallet af ansøgninger, RUC har modtaget i 2016*, hvilket betød, at universitetet kunne byde velkommen til 1.894 nye studerende.

 

facebookposts

RUC Facebook posts

 

ruc2

 

 

ingekontakt

 


Gør som RUC – nå de unge

Øst
RUC når 77.000 unge under 30 år om dagen øst for Storebælt med deres budskab i MX-ØST.
Med ni annoncer har de i alt nået 221.000 unikke unge øst for Storebælt.

 

København
I den specifikke målgruppe på unge mellem 18-25 år i Københavnsområdet (HT-området), når de dagligt 38.000 i MX, og med ni indrykninger i alt 101.000 unikke unge.

 

Nationalt
Med én annonce i MX når du 136.000 unge under 30 år.
Med ni annoncer i MX når du 402.000 unikke unge under 30 år.

I målgruppen 18-25 år når du hver dag 82.000 unge mennesker med MX.
Med ni indrykninger kan du nå 230.000 unikke unge mellem 18-25 år, der læser MX.

 

Et dagligt reach på 293.000 unge under 30 år i MX-universet; 
MX, MX.dk & MX Train TV

Kilde: Index Danmark / Gallup 1H 2016