#Case

En søndag med fuldt hus og glade gæster hos HONDA og Bjarne Pape A/S. 250 gæster mødte op til Formel 1-race på storskærm, til mad, drikke og bilfremvisning. Jan Magnusssens DTC-racerteam og chefmekanikere var til stede. Den nye HONDA Civic Tourer var linet op og fik god opmærksomhed, der efterfølgende resulterede i salg.

Under kampagneperioden oplevede Bjarne Pape A/S en vækst på 25 % af Facebook følgere. Invitationen til eventen blev delt på Jan Magnussens Facebookside med +43.000 fans. Facebooksiden MX Kevin Magnussen delte også invitationen for +13.000 følgere. WOM på dette arrangemnet var ekstraordinært allerede før eventen.

Under eventen var der en konkurrence med en hovedpræmie på en Formel 1-tur, sponsoreret af Spies og en måneds gratis udlån af den nye HONDA Civic Tourer  på spil. For at vinde oploadede gæsterne billeder på Facebook. Bjarne Pape A/S fik redaktionel omtale på mx.dk i forbindelse med dækning af dagens Formel 1-løb.

Ud over solgte biler har HONDA fået god PR på denne event. Målet var at øge fokus omkring HONDA´s tilbagevenden til Formel 1 i 2015. Vi har mærket en stigende interesse fra pressen, siden vi afholdt eventen.Thomas Larsen, Pressechef, HONDA Danmark

Det er prøveturen, der sælger bilerne, vores åbent husarrangementer er derfor vigtige i købsprocessen. Vi ønskede at skabe et åbent husarrangement, der kunne trække mange besøgende til og give en god oplevelse med HONDA. Vi gik efter målgruppen 18-60 år og ville også gerne nå dem, der ikke før har haft en HONDA.

I samarbejde med metroxpress og ClubMX skabte vi en event med gratis mad, drikke og Formel 1-race på storskærm. Metroxpress læserne blev inviteret til en eksklusiv event. Invitationen blev trykt i metroxpress og nåede 738.000 danskere øst for Storebælt.

Det var en fantastisk dag, og det gør vi meget gerne igen.

Det gav os gevinst på bundlinjen, positiv opmærksomhed og værdi til dem, vi vil markedsføre os for.

Bjarne Pape, Direktør, Bjarne Pape A/S

honda1

honda2