#Case

Google eksekverede i oktober en PR- og marketingevent, der havde til formål at fortælle om Googles gadgets og teknologi. De skabte et ”GoogleHouse” i København fuld af Google teknologi f.eks. Google Glass, YouTube stjerner mm.

Eventen var bygget op over tre dage, hvor pressen og udvalgte samarbejdspartnere var inviteret. Huset havde begrænset adgang, men skulle samtidig skabe stor opmærksomhed. Derfor indgik Google og metroxpress et samarbejde, hvor metroxpress-læserne eksklusivt blev inviteret via metroxpress platformene – avisen og mx.dk.


Vi ønskede at komme i kontakt med et stort publikum, der også er involverende, nysgerrige og oplevelsessøgende. Vi har bemærket at metroxpress er dialogdrevet og at de hele tiden har gang i dialogen med deres læsere og brugere. Det kan vi lide og det var bl.a. derfor, at vi følte, at metroxpress var et godt medie at koble på GoogleHouse eventen. Christine Sørensen, Talsperson og Communications Manager, Google Denmark

 

Resultat:

På tre dage nåede invitationen ud til 831.000 læsere og brugere*. Eventen blev hurtig udsolgt. Deltagerne delte deres oplevelse fra GoogleHouse og #-taggede omkring 100 billeder fra besøget på #googlehouse og #mxgooglehouse

Fakta:

Kampagneperiode: 03.oktober- 06.oktober

GoogleHouse event 08.-10.oktober.

kilde: estimat baseret på officielle læsertal fra

Index Danmark / Gallup 2+3  kvt. 2014

googlehousebillede