#Case

Downloads af den nye Just Eat app og vækst i antal af ordrer bestilt på www.just-eat.dk. Med eksponering i MX og via MX.dk nåede vores budskab ud til 360.000 danskere digitalt og 469.000 danskere på print i MX i perioden fra 18.-22.november 2013. Synlighed og positionering af det stærkeste take away brand på markedet var både formålet og resultatet.

 

Løsningen
Takeover på gaden, i avisen og online. En maksimal opmærksomhed blev sikret med 60 af MX´s hånduddelere på gaden klædt i kokkeuniform og med et Just Eat beachflag på ryggen. Vi indrykkede et vox pop interview som en  advertorial på print og digital. På kampagnens første dag var der et Just Eat omslag på MX og  en 5 dages dominanspakke med takeover på MX.dk med tydelige call-2-action budskaber op til og på dagen.

 

“Vi fik flere downloads, ordrer og nye kunder end estimeret. Vi vil helt sikkert tænke i metroxpress igen ved næste kampagne.” Kristian Brønsbjerg, 
Salgsdirektør, 
Just-Eat Denmark

 

Medievalget
Vores målgruppe er bred og vi ønskede en bred dækning med stor opmærksomhed. MX kan levere en tværmedial løsning, hvor vi er i kontakt med danskerne på flere platforme. En personlig kontakt på gaden, på print og online.
Da vi er en online forretning, henter vi bedst vores kunder i onlineuniverset. Skal vi udvide vores dækning for at hente nye kunder og styrke vores brandposition, er vores erfaring, at der skal der tænkes tværmedialt. Vi bakker derfor online aktiviteter op off line med print annoncer.

Konklusionen
Kombinationen af digital- og printmediet skaber god dækning.
Vi synes, at det fungerede godt med den totale take over på gaden, online og i MX med omslag og advertorial. Resultatet blev bedre end forventet.
Vi fik flere downloads, ordrer og nye kunder end estimeret. Vi vil helt sikkert tænke i metroxpress igen ved næste kampagne.

 

justeatbillede1