Native advertising

smart_print_artikler

Metroxpress fik til opgave at præsentere en anderledes måde at markedsføre den nye smart på – både den velkendte smart fortwo og den knap så kendte smart forfour.
Fokus skulle være at fremhæve fordele ved bilen for derved at få genereret så mange 24-timers prøveture som muligt.

Vi valgte i samarbejde med Zenith Optimedia og Mercedes, som er officiel importør af smart i Danmark, at kombinere Native Advertising med et taktisk call-to-action-budskab.

Vi fandt i samarbejde med Mercedes’ PR- og Marketingafdeling frem til de USP’er, som de gerne ville fremhæve ved smart, og dette resulterede i syv stykker indhold i forskellig længde. Dette indhold blev kombineret på forskellig vis afhængigt af annonceformat og blev indrykket på print sammen med et taktisk budskab. Alt indhold blev ligeledes lagt digitalt.

 

”Det har været et meget spændende samarbejde med MX omkring den seneste smart kampagne, hvor Signe Christiani fra Mercedes-Benz og jeg ønskede at udfordre den traditionelle annoncering i MX. Det er altid interessant at udforske mediers muligheder og det er dejligt, at MX er så åbne over for dette.”

Evelyn, Print/OOH Manager
ZenithOptimedia

”Der er ingen tvivl om, at kampagnen i MX har øget opmærksomheden omkring smart. Kombinationen af traditionel annoncering og advertorials fungerer rigtigt godt – og jeg har hørt fra flere, at de ikke har oplevet vores advertorials som betalt annoncering.”

Signe, Marketing Manager
Mercedes

smart_online_artikler


 
 

Se eksempler på native advertising fra smart på MX.dk


Verdens mest veludstyrede mikrobil

Ny smart er verdens mindste pendlerbil

Ny smart er sikkerheden selv