#Case

100 m. lange køer i stort set alle 75 butikker. Den første butik meldte  udsolgt efter 58 min. af et varesortiment, der var skønnet til at holde 2-3 uger.
Med eksponering i metroxpress nåede vores budskab ud til 517.000 danskere den dag.

 

Vi er meget tilfredse med resultatet af denne kampagne og anvender gerne samme set-up igen.Mads Jensen, International Marketingchef, Søstrene Grene

 

Løsningen:
Kampagnen var bygget op, som et mediemix af print, digital, outdoor og PR med annoncering i metroxpresss og livsstilsmagasiner.
Desuden havde Søstrene Grene aktiveret egne digitale universer, som facebook, blogs, instagram og egen hjemmeside.
Vi valgte at indrykke en printannonce i metroxpresss for at opnå en bred dækning. Vores målgruppe er kvinder i alle aldre med lyst til kreativitet. Metroxpress har den bredeste dækning af alle medier blandt af piger/kvinder. Den dag nåede via 223.000 kvinder i målgruppen.

Digitalt valgte vi at anvende egne kanaler da Søstrene Grene har et stort følgeskab på facebook og instagram. Fordelen ved det digitale medie er, at det er nemt at segmentere. Fordelen ved printmediet er, at dette medie skaber en stærk positionering.

Konklusionen:
Kombinationen af digital og print skaber en perfekt push and pull effekt.
Det handler om, at skabe synergi i mediemixet. Printmediet er stærkt på det æstetiske og leverer godt på dækning. Den visuelle annonce gav os en positiv effekt for salget.

sostrene4