Løsningen

Tommy Hilfiger genåbnede torsdag den 3. marts deres Anchor Store i Østergade 26 efter 6 ugers total ombygning. Det skulle der skabes opmærksomhed omkring for at tiltrække gæster og sprede budskabet i København. Metroxpress blev valgt til at løse opgaven for Vizeum og Tommy Hilfiger, og mere specifikt bad de MX Partner Lab om at løse opgaven fra ende til anden.

 

MX Partner Lab er en ny nativeafdeling hos metroxpress, der står for de opgaver, der ikke alene kan klares med almindelig annoncering.

 

Løsningen blev et taktisk 4-siders omslag trykt på et kraftigere og mere eksklusivt materiale kombineret med 4-siders advertorial omtale af den nye kollektion ligeledes trykt på bedre papir. Af dagens samlede metroxpress oplag på 330.000 aviser, var løsningen integreret på 100.000 aviser, der blev distribueret i København og Nordsjælland ift. målgruppen. I centrum af København var der desuden streetteam på gaden for at overlevere budskabet med et smil.

LAB_01_new


Læs også: Casen som pdf


 

Online

Online blev kampagnen eksekveret med advertorial på mx.dk og Facebookpush i målgruppen.

Dette var med til at give budskabet et større reach, så de rette personer fik beskeden om genåbningen af Tommy Hilfigers Anchor Store.

LAB_02


 

Det sagde kunden

”Vi søgte en kreative løsning til at promovere genåbningen af vores butik på Østergade og fik med kort varsel et møde på plads med MX Partner Lab.

Vi syntes rigtig godt om den løsning, de kom op med, der på fin vis kombinerede taktisk- og advertorialannoncering i god tråd med Tommy Hilfigers dna. Budskabet om genåbningen kom godt ud samtidig med, at der på en interessant måde blev fortalt om den nye kollektion ud fra vores materialer.

Det blev en fantastisk åbningsdag med butikken fyldt af nysgerrige kunder, så vi var meget glade for samarbejdet med MX Partner Lab, der trods korte deadlines, leverede et resultat af højt kvalitet.”

Tiina Klinge, Head of Marketing for Tommy Hilfiger


 

LAB_03

Kom med jeres udfordring – og vi vil udvikle en skræddersyet løsning til jer!

MX Partner Lab er et team af erfarne medarbejdere med speciale indenfor native-løsninger skræddersyet til MX-universet, om det er til avisen, online, Train TV, gadeevents eller andet.

Vi er altid klar på en udfordring, uanset om vi skal producere indhold fra bunden eller tage udgangspunkt i materiale, I allerede har.


LAB_04_1