Case

For sjette år i træk samarbejder Verdens Bedste Nyheder og metroxpress om den store september morgen-event, hvor tusindvis af frivillige deler aviser ud med positive nyheder fra udviklingslandene. Samarbejdet er dels redaktionelt via GLOBAL-redaktionen og dels i form af en take-over af dagens metroxpress med et omslag på eventdagen.

Mere end halvdelen af danskerne tror, at verden er blevet værre de sidste 20 år. Men verden over stiger levealder og indkomst. Samtidig falder børnedødelighed, sult og sygdom. Målet for Verdens Bedste Nyheder er at fortælle danskerne, at hjælp til udviklingslandene gør en forskel, og verden er blevet et bedre sted at være.

Verdens Bedste Nyheder har valgt MX-universet til at videreformidle de positive budskaber.

 

“Metroxpress er valgt, da vi har lagt vægt på at komme så bredt og folkeligt ud som muligt. Metroxpress kan med deres medier give os et reach på mere end 1.700.000 millioner danskere om ugen.

Avisen udkommer i hele Danmark, og der er nyheder hvert 20 minut i S-togene på MX Train TV. Derudover er
MX-nyhedsplatformen et godt match til vores positive budskaber.”

 

Resultat

Kendskabet blev i 2014 målt af Epinion til 23% blandt danskerne. 72% af danskerne synes Verdens Bedste Nyheder i nogen eller høj grad er troværdige.

I en posttest fra MX Train TV i juni 2015 fremgår det, at nyhederne bliver taget rigtig godt imod – og scorer højt på såvel kendskab, liking, relevans og budskabsforståelse.

newspaperselements

 

 


Læs også: Verdens Bedste Nyheder på MX Train TV


 

tegdgd