Kamp om en svær målgruppe

Hvert år studerer ca. 1.400 kursister hos VUC Hvidovre-Amager. Uddannelsesmarkedet er præget af stor konkurrence, og der er mange tilbud at vælge imellem. Dette er en business case på, at nå svære målgrupper.

 

For VUC Hvidovre-Amager handler det især om at gøre opmærksom på deres tilstedeværelse og tilbud på markedet. Til den opgave har de anvendt outdoor, Facebook, print, MX Train Tv og bannerannoncering.

 

”Vi bruger annonceringen i metroxpress til at skabe ”awareness”, her får vi en god synlighed og metroxpress hjælper os med at få fat i en målgruppe, der er svær at komme i kontakt med. Her tænker jeg især på de unge. Vi skal også i kontakt med forældrene, og der er ikke mange medier, der favner begge generationer på en gang. Det er vores oplevelse, at især vores annoncering i skolernes nærmiljøer har effekt, og metroxpress har godt fat i lokalbefolkningen på Amager og i Hvidovre. På MX.dk og facebook har vi haft succes med at annoncere for vores 2-årige HF og for vores AVU-pakke til erhvervsskolen. Her er en stærk call-2-action-knap som virker for os.”
Lise Otte Dalmeijer. Kommunikationsmedarbejder VUC Hvidovre-Amager

 

Metroxpress har 118 stativer på Amager og afsætter næsten 20.000 aviser om dagen i området. I Hvidovre er der 45 stativer, der afsætter godt 6.000 aviser om dagen. Metro, S-tog, Buslinjen 5A, Fakta, Irma, Fields og enkelte skoler er primære  distributionskanaler.


annonceeksempler



citat

Resultatet

”Uddannelsessteder vi sammenligner os med, har generelt haft nedgang i antal tilmeldinger i 2014. Vi oplever status quo, og det er markedet taget i betragtning et rigtig godt resultat. Jeg er glad for at arbejde sammen med metoxpress, da jeg får god sparring med konsulenten, vi lægger gode planer sammen, det er meget seriøst og professionelt. Jeg oplever, at vi får meget for pengene, når vi samarbejder med metroxpress.”

Lise Otte Dalmeijer.  Kommunikationsmedarbejder VUC Hvidovre-Amager