Ejerskab på mx.dk er en favoritløsning blandt annoncørerne. Det er populært, fordi det giver en stærk dominans – og vi har de unge brugere.

Et dagsejerskab er populært fordi:

1. Du får stor opmærksomhed fra brugeren

2. Du får meget plads og flere formater fordelt over hele mx.dk

3. Du får mulighed for at tilføje for eksempel video, effekter og at være kreativ

 

mx-netflix-jessica-jones-overlay

 Ejerskab fra Netflix på mx.dk

 

Q&A med Daniel

Daniel svarer her på, hvad et dagsejerskab er, og hvad det kan. Daniel er én af vores erfarne konsulenter, der elsker at udforske de digitale formater og muligheder. 

 

profil-optik-synsam-mx-930x180 

Ejerskab fra Profil Optik på mx.dk

 

Når jeg booker et ejerskab, hvad er det så, jeg får?
Dominans.
Du får ejerskab på alle reklameformater på mx.dk. Det gælder ikke kun på forsiden, men på alle sider. Det betyder, at du har annoncer, der eksekveres som et wallpaper, et topbanner, som artikelbanner og skyscraper.

 

Får jeg ejerskab på alle devices?
Det vælger du selv.
Men det er to bookinger, da mobilformatet kører i andre formater og pris. Booker du desktop-formatet følger tablet-formatet automatisk med.

 

Hvor længe gælder et dagsejerskab?
24 timer. Fra 23.59 til 23.59.

 

Er der store udsving på trafik?
Trafikken på et nyhedssite er styret af dagens historier. Så når vi breaker en vild historie, er det klart, at trafikken stiger.

 

Kan jeg booke banner på specifikke temaer?
Ja, du kan godt booke dine bannere udelukkende på rejseartikler for eksempel. Eller Tinder Tirsdag.

 

Er et dagsejerskab i rotation?
Nej, det er med fast visning.
Men du kan vælge at booke et frekvensstyret ejerskab, som er i rotation, sådan, at du booker antal visninger i stedet for en periode.
Her kan du så vælge, om du vil eje samtlige annonceformater, således at de vises samtidig. Dem vil du have for eksempel 500.000 af. Men så er det ikke længere et dagsejerskab, men et frekvensstyret ejerskab.

 

Hvordan laver man en god bannerkampagne på mx.dk?
Det kommer nok an på, hvem du spørger, og hvad dit formål er. Jeg kigger med på kampagnernes CTR (click through rate). CTR siger noget om, om banneren evner, at få folk til at ville vide mere.

Min erfaring er, at det er godt at holde sig til et simpelt format. Hvis det bimler og bamler for meget, eller man bliver for ambitiøs med at den skal kunne en masse teknisk, er det måske mest os fagfolk det imponerer, mens brugeren vil synes, at det forstyrrer unødvendigt meget  – og så vil effekten være mindre.

Man bør tilpasse formatet til devicen: Cube banneren, som er et firedimensionelt, rotérbart banner, fungerer super godt på mobilen. Annoncørerne er glade for den, da den giver fire forskellige flader at kommunikere på. Til gengæld fungerer den knapt så godt på desktop.

 

Kan jeg segmentere mine visninger?
Ja, vi kan segmentere dine budskaber på geografi. Helt ned på postnummer-niveau.

 

Kan du nævne et godt eksempel?
Jeg synes, at EnergiMidt gjorde det rigtig godt. De havde netop segmenteret deres budskaber til de fire kommuner, deres produkt var aktuelt for. De fik en fantastisk CTR, og kom rigtig godt igennem med deres budskab. De lykkedes blandt andet, fordi deres materiale var godt. Det var godt kommunikeret og talte klart og tydeligt til målgruppen.

 

em_web_300x250pix_v2

EnergiMidt artikelbanner fra mx.dk

em_web_930x600pix_

EnergiMidt overlay fra mx.dk

 

Hvorfor skal jeg booke direkte hos metroxpress?
Når du som annoncør booker din kampagne direkte hos metroxpress, så vil dine kampagner få førsteprioritet. Det betyder, at dine banner får forkøbsret på pladserne. Du vil også vide, hvilke formater og placeringer dine banner får. Det ved du typisk ikke, når du handler igennem et annoncenetværk.

 

Hvorfor er mx.dk et interessant website?
Vi har det website, der er stærkest på målgruppen under 30 år. Ingen kan konkurrere i den målgruppe. Vi er også stærke blandt kvindelige brugere.

Vores site er primært et mobilsite. Så den transformation andre skal igennem, med at lære at være et mobilsite, det er helt naturligt for os. Vi har altid haft cirka 70% mobiltrafik.

Når man annoncerer på mobilen, åbner det for en masse andre spændende muligheder. Brugeren kan for eksempel booke din event direkte i sin kalender, vedkommende kan invitere sine venner til at se med, og du kan spørge, om du må få vedkommendes geografiske placering. Der er mange muligheder.

 

mobil2

Mobilbanner på mx.dk

mobil

artikelbanner på mx.dk

mobil3

Mobilbanner på mx.dk

 

 

Er det dyrt?

Vores priser følger markedets priser. Du får en fast pris, som afhænger af kampagnens størrelse. Man kan sige, at det altid er dyrt ikke at købe rigtig ind. Derfor søger du den unge målgruppe, kan du ramme dem billigt, og målrettet på mx.dk.

 

Er der nogle regler for, hvad jeg må og ikke må?
Vi anbefaler, at dit budskab ikke indeholder stroboskopiske effekter, da det giver brugeren en dårlig oplevelse. Dine budskaber skal naturligvis følge danske lovgivning på området. 

 

Jeg er klar til at booke et dagsejerskab, hvad skal jeg levere?
Du skal levere dit materiale til os. Materialespecifikationer kan du se her. Deadline er dagen før afvikling kl. 12.00 for standardmateriale og to dage før kl. 12.00 for interaktivt materiale.

 

artikelbanner

Artikelbanner på mobil/web 

wallpaper_ejerskab

Wallpaper på mx.dk

banner_mxdk

Wallpaper i tre dele

 

 

Hvad kan jeg ellers booke online?

 

native_web

Native advertising artikler

konkurrence_web

Konkurrencer

tilbud_web

Tilbud

daniel

 

Daniel Nazem

Daniel har mere end 10 års erfaring i mediebranchen. Hans erfaring gælder alle typer kunder indenfor print og digitale løsninger og er fra bl.a. Berlingske og kino.dk. Daniel startede hos metroxpress i 2016. Det er vi glade for. Du kan læse mere om Daniel her.

Du kan kontakte Daniel her:

dnazem@mx.dk
Tlf: 31 18 88 64

 

Tidligere indlæg


Uddannelsestema: Fokus på uddannelse 2017 i metroxpress


Opslag: Et populært annonceformat


Kreativ annoncering: Tre måder at bruge papiret på


Mød Anders Hemmningsen: fyren der sender dit budskab viralt


Kampagneresultat: Tal og erfaringer, vi normalt ikke deler