Vi bruger annoncetest til at blive klogere, til at få indsigt og som feedback til baglandet, hvordan vi i marketing performede på en netop overstået annonce. Vi ved, at der er en del, der også bruger annoncetest som benchmark til de kampagnetal deres bureau kommer med. Altså som en slags “second opinion” Vi løfter her sløret for, hvad annoncetesten fortalte os, og hvor vi skal forbedre os til næste gang.

Vi testede vores sidste læserkampagne, hvor omdrejningspunktet var vores konkurrence.

 

TESTET MATERIALE

test-materiale
En annoncetest giver brugbar feedback. Du får det råt for usødet og uden en fagpersons specialist briller, men som dine potentielle kunder ser og oplever dit kald på dem. Du får feedback på budskabsforståelse, annonceopfattelse, generel ad-liking, relevans og købsintention.

 

RESULATER: AIDA

aida

Vi syntes selv, at vi havde skabt en god visuel kampagne. Helt ærligt, vi troede vi skulle have topkarakter her.

Læsernes dom var: den roder!

Nu laver vi det om til næste kampagne og finder en ny måde at præsentere mange præmier på uden det roder. Vi tester det selvfølgelig igen.


Læs også: Hvad vi har lært om, at lave marketing-konkurrencer


 

 

RESULTATER: ANNONCE OPFATTELSE

opfattelse

Vi fik næsten 100 svar i fri tekst fra spørgepanelet, hvorfor de fandt annoncen relevant eller urelevant. En del kommenterer på præmierne. En del fortæller, at de bare elsker at vinde, og de synes, konkurrencer er berigende.

Andre fortæller, at de aldrig deltager i konkurrencer for de har en følelse af, at man aldrig vinder, når det foregår online. Vi kan også godt mærke forskellen på, at eksekvere konkurrencer i 2016 i forhold til i 2013. Facebooks blakkede konkurrence-ry har helt sikkert ødelagt troen på, at der findes ægte vindere.

For os er det vigtigt med konkurrence troværdighed. Vi eksekverer mange konkurrencer med succes og det vil vi gerne blive ved med, derfor gør vi noget ud af at bevare troværdigheden.

Vi annoncerer altid vinderne af vores konkurrencer på mx.dk. I sidste kampagne, indrykkede vi også native advertising, hvor vi fortalte historien, om to der har vundet en konkurrence gennem metroxpress. I bunden indrykkede vi en taktisk annonce, der opfordrede til at deltage i den nye konkurrence.

native_blog

Det gør vi igen næste gang og så kører vi annoncetest på den taktiske del for at se, om det påvirker troværdigheden. Vi har desuden oprettet #MXHELDIG som vi håber, at vores fremtidige vindere vil benytte sig af.

Alle vores annoncetest laver vi i samarbejde med YouGov og vi kan varmt anbefale at booke den del med på din kampagne.

 


 

 Book en annoncetest

Kontakt din konsulent eller kontakt vores analysechef Nis.

nis

Skal vi

hjælpe dig?