Hvordan ville det være for dig, at kunne ramme kunderne med dit budskab – præcis når de er i markedet for dit produkt? Hvis nu… at du har et produkt, som kunderne finder mere relevant sidst på dagen end først på dagen. Kunne det så være attraktivt for dig, at dit budskab kom ud kun i tidsperioden 15.00-18.00? OG ville det være en fordel, at dit budskab kun kom ud til den del af byen, hvor dine kunder bor? Altså, så specifikt som i Greve?  

Det syntes IKEA

De benyttede sig af tidstilpasset annoncering. I marts 2015 lancerede de en to måneders reklamefilm på MX Train TV. Kampagnen skulle sælge senge. IKEA ved hvilket tidsrum, deres kunder er i markedet for at købe senge. Derfor fik de tidstilpasset deres kampagne, således at budskabet røg afsted til alle pendlere med S-toget i tidsrummet 18.00 til 22.00 søndag til torsdag.  

 

https://www.youtube.com/watch?v=ndxRiA8N4fU

 

SBS Kanal 5 gjorde det samme

I forbindelse med fodboldlandsholdets venskabskampe. Både den mod USA og den næste mod Frankrig. De lavede en hel annonceserie. Den startede to dage før kampen og blev timet således, at annoncernes budskab tog hensyn til, hvor tæt vi var på kick off. Deres sidste annonce var med ordene “Se med nu!” Annonceserie-konceptet blev også brugt i forbindelse med premiere på programmet “Dit hjem i vores hænder”.  

 

https://www.youtube.com/watch?v=GGveQBkhNH8

 

Danske Spil

Danske spil gør det også. De viser løbende film, der viser præmiepuljens udvikling. Og så teaser de Onsdags Lotto fra søndag til onsdag kl. 17:59. Der er spilstop kl. 18.00 – så hvad skal de med annoncer for Onsdags Lotto 18.30?  

 

https://www.youtube.com/watch?v=_z3hl-jel3Q

 

 

Tilbage til dig

Nu tænker du måske – min butik ligger i Lyngby, jeg har ikke brug for at kommunikere til hele byen? Fordi det var præcis, hvad CPH WEST tænkte. De har 16 uddannelser i forskellige byer, og de vil gerne kommunikere lokalt. Fordi som de siger, Cecilie der bor i Ishøj, hun er ligeglad med, om der er åbent hus i Hvidovre. Tilgengæld kan hun måske godt finde på at dukke op til åbent hus i Ishøj. Der er der en løsning på. Den hedder geografisk segmentering. CPH WEST udnyttede togenes GPS system, således at de lancerede flere reklamefilm på MX Train TV i kampagneperioden. De blev vist samtidigt, men var geografisk segmenteret til de områder skolerne rekrutterer elever fra.  

 

 
https://www.youtube.com/watch?v=dNil1ab6lUY

 

https://www.youtube.com/watch?v=1Ftt85w-jPE

 

Geografisk segmentering kom også Astrid Krag til gode. Og Mette Frederiksen. Astrid Krags valgkreds er Greve – derfor kom hendes valgbudskaber kun ud på linje A og E – den sydlige del, vel at mærke. For den nordlige del havde Christine Antorini. Hendes valgkreds er nemlig Hillerød. I vest kommunikerede Mette Frederiksen. Helt specifikt i nærområde Ballerup.  

 

https://www.youtube.com/watch?v=UQLQXvvPZYY
https://www.youtube.com/watch?v=JHFn2lNetKA
https://www.youtube.com/watch?v=D_6Rt-z1UFE

 

 

Det er altså muligt for dig at tids-tilpasse din annoncering og segmentere den geografisk, så du får maksimal udbytte ud af din annoncering. Du kan vælge præcis de linjer, de stationer og det område, du gerne vil, og således definere din helt egen ”zone” inden for S-togsnetværket og f.eks. også vælge i hvilken retning imod stationerne, du gerne vil have annoncen vist. Du kan desuden vælge op til ni forskellige tidsintervaller at kommunikere i.       

 

s-toglinjer_ny_m_carlsberg

 

 

Tidligere blogindlæg om MX Train TV

Hvad har Linse Kessler og MX Train TV til fælles?


Du skal møde Nelly


Case: Verdens Bedste Nyheder


 

Case: Årets refleksdag – Børneulykkesfonden


MX Train TV


 

Skal vi

hjælpe dig?