Hvem vil ikke gerne roses for sin kreativt? Lige så vel som vi gerne vil se, at vores budskaber bryder igennem støjmuren og bliver set, hørt og taget til handling. Der skal kreativitet til, og da det er vores mission her på mxmedia.dk at gøre, hvad vi kan for at inspirere dig, har vi fundet tre måder at aktivere en printannonce på – kreativt.


 

1Virtual Reality gør papir levende

Books & Magic bruger den nyeste teknologi til at gøre deres bog levende og den blev demonsteret i MX.

Fornylig lancerede Books & Magic bogen “Den lille havfrue”. Når du downloader en app, bliver bogen levende, og du får mulighed for at blande højoplæsning med digitale opgaver og gå på oplevelse i eventyret. Det er en spændende måde at forene offline og online universer. Måske kan man tænke teknologien ind i sin annonce og lade læseren gå på oplevelse i dit univers. Teknologien hedder augmented reality og er en teknologi, vi er kommet på fornavn med efter Pokémon Go. Books & Magic havde et billede fra bogen i avisen og der viste os effekten af augmented reality. 

 

 


Læs også: Avisen d. 2. september 2016, hvor Books & Magic gjorde MX levende


 

 

2En hat aktiverer papiret

D. 3. december 2015 skulle danskerne til stemmeboksen for at sætte et kryds ved enten JA eller NEJ. Folkebevægelsen mod EU ville gerne, at vi stemte NEJ til retsforbeholdet i EU. Derfor indrykkede de en NEJ-hat, som alle, der var enige i budskabet, kunne folde og tage på.

At bruge papirets fysiske element, er en måde at aktivere sin annonce på. Måske findes der andre gode anledninger, hvor det giver mening, at dele en hat ud til læserne. En sommerhat? eller en fodboldhat? Eller et papirsflyver?

 


nejhatfold


steffennejhat


 


Læs også: Avisen d. 3. december 2015, hvor Alternativet indrykkede NEJ-hatten


 

 

 

3Et ekstra lag giver plads til sjov med papir

I anledningen af playoff kampen Danmark – Sverige anvendte vi selv produktet Bottom Cover til at skabe opmærksomhed hos læserne på fodboldhistorien i avisen og på mx.dk.

Et Bottom Cover er en skåret side, der bryder rammen. Her lavede vi to billeder af Zlatan. Det ene hvor han står i fuld kampuniform, og når man fjernede Bottom Coveret, så stod Zlatan i en lyserød trusse. Vi fik meget respons på gimmicken både nationalt og internationalt.


Læs også: Bottom Cover – det kan være frækt


 

 

Inspiration til kreativitet med papir?

Tjek HuskMitNavn på Instragram – her finder du en kunstner, der kan noget med papir.

 


huskmitnavn1


huskmitnavn2


huskmitnavn3


 

Har du brug for hjælp? Kontakt Carina

carina