I februar blev blogindlægget “Marketing Best Practice” introduceret, og det var populært. Vi skriver derfor hver måned et blogindlæg, som hedder “Marketing best practice”. Du vil her kunne læse om kampagner, der er eksekveret i MX-universet, og som vi har bemærket positivt.

Vi kender ikke altid kampagnens ROI, men vi kender vores målgruppe, og hvordan man laver god kommunikation til dem på vores platforme, og vi vurderer kampagnen ud fra det.

Norwegian

Norwegian – det er kontekstkommunikation i højt gear. Vi elsker, at de får opmærksomheden vendt positivt efter elleve dage med strejke, hvor det var lidt op ad bakke for Norwegian. Vi ved, at vores læsere sætter pris på god humor, derfor tror vi, at Norwegian er kommet rigtig godt igennem med dette budskab bragt i metroxpress fredag d. 13. marts.

norwegian_helside

 

sostrene_grene

Søstrene Grene

Søstrene Grene – de har gjort det igen! En warm up i deres eget sociale medie univers og to helsiders i metroxpress i uge 10 som kick off. Dette set-up var nok til, at de igen d. 6. marts havde kø foran butikkerne og kort tid efter udsolgt af det nye interiørsortiment. Derudover fik Søstrene Grene på to dage mere end 60.000 klik på deres nye e-katalog.

Print er godt til visuel kommunikation, og med dette smukke billede giver de læseren inspiration og lyst til at handle. Vi mener, at de er lykkes rigtig godt med call 2 action og visuel kommunikation. Se business case fra Søstrene Grene.

 

Mofibo

Mofibo – har stadig gang i en storstilet kampagne, hvor mange kanaler er aktiveret på både outdoor, print og online. Vi har hørt fra Mofibo, at danskerne har taget godt imod deres tilbud om abonnement på lydbøger. Mofibo tracker ROI på deres printkampagner ved hjælp af en særlig MX-rabatkode. I marts har Mofibo haft 18.840 mm opmærksomhed i metroxpress. I 10 dage har de haft 10 stylede hånduddelere på gaden med Mofibo beachflag samt et omslag set af en halv million danskere torsdag d. 5. marts.

Omslaget er blevet valgt som værende den bedste annonce i metroxpress torsdag d. 5. marts af 20 marketingstuderende fra CPHbusiness. De studerende kunne især lide, at de kommunikerer med billeder mere end tekst, og at de gør det så tydeligt, at deres budskab var svær at komme uden om. De fandt endvidere annoncen relevant, hvilket er et væsentlig succes-kriterie.

mofibo_omslag

 

trendsales_mx

Trendsales

Trendsales fejrer kobberbryllup her i marts. De har derfor lavet sjov med et par af deres trofaste brugere, som har været med i alle 12½ år. Trendsales satte en æresport fuld af tasker, sko og tøj på deres dør og ønskede brugeren tillykke med kobberbrylluppet. Eventen filmede de, og videoen har de lagt op som content på egne kanaler og som native advertising på mx.dk – se den her .

Trendsales er i forhold med deres brugere, og absolut intet værd uden, det viser de her på en sjov og anerkendende måde. Vil du høre mere om native advertising så tilmeld dig vores næste Brunch briefing eller kontakt Martin Ottesen.

 

Dr. Oetker

Dr. Oetker har gang i en 9 ugers kampagne, hvor de opfordrer danskerne til at spise italiensk om mandagen. Dr. Oetker har sendt deres budskab ud på MX Train TV, og på den måde rammer de danskere, der er på vej i stedet for dem, der allerede har spist og sat sig i sofaen – det giver god mening Dr. Oetker! Vil du vide mere om TV-spot til danskere på vej så kontakt Nelly Dia.

 

7elevenforside

7Eleven

7Eleven – har lavet customized kopper. Fortæl omverden om du er single med den farve din kop kaffe har. Det er god humor og læserne har taget godt imod. Vi er vilde med det frække kreative format 7Eleven anvender, som giver max opmærksomhed til deres kampagne.  Vil du vide mere om kreative formater er Christoffer vores X-pert in action – kontakt ham her.

Se her et par billeder fra læserne som vi har modtaget på #pendlerliv og #metroxpress.

11033067_666317060140363_2141829831_n 11055469_922027517837141_539626921_n 11055952_641776559289377_1762652699_n

 

 

 

Læs Marketing Best Practice – februar .

Næste Marketing Best Practice er 23. april 2015 – sign up til vores nyhedsbrev eller følg med på Facebook, så bliver du informeret.