Hver måned samler vi op på de annoncer, vi har bemærket for noget særligt. Dem fortæller vi om i Marketing Best Practice indlæggene. Engang imellem har vores Best Pratice et fast tema f.eks. branding eller markedsføring til kvinder. Rammen for dagens indlæg er uden et fast tema, andet end at de blev eksekveret i MX-universet i oktober. Du er meget velkommen til at byde ind med din mening og annonceinput.

Vi kender ikke altid kampagnens ROI, men vi kender vores målgruppe, og hvordan man laver god kommunikation til dem på vores platforme. Her følger 10 kampagner, som har fanget vores øje, enten fordi de er godt kommunikeret, og/eller kreativt eksekveret.

 


3

 

Vi er intet mindre end vilde med denne kampagne fra 3. Den har humor og attitude – det matcher vores læsere og MX-mediet rigtig godt.


3




Netto

Hvor skal man gå hen med sin flabede tekst? – den indrykker man i MX, og vi tænker, at det gør man med fordel, når den akkompagneres med glimt i øjet. Der var en del smil at hente her på kontoret med denne fra Netto. Hvad synes du?


netto




Sponsoreret indhold

Nicotinel sponsorede stofområdet Kendte og Stylepit har sponsoret stofområdet Mode. En anderledes måde at få sit brand og sin relevans iscenesat. Det giver god synlighed, og det er vel altid godt at være associeret med godt og relevant indhold, tænker vi.


sponsoreret_nicotinel

 

sponsoreret_style




Det Nationalhistoriske Museum

 

Det Nationalhistoriske Museum viser os, hvordan man med en kvartside – løber med opmærksomheden. Et kendt ansigt, smukke øjne, farver og det hele er i vatter her.

dnm




Ford Mustang

Ford inviterede til en event, hvor #IKONET var hovedpersonen. Det er content marketing, der både tiltrak opmærksomhed og publikum. Vi kan lide idéen og stilen her – noget tyder på, at læserne er enige.

 



ford




Fields

Det grafiske udtryk, med den blogger-accessoriserede  stil i denne annonce fra Fields, springer i øjenene positivt og henvender sig godt til den brede MX målgruppe.


fields




Volkswagen

 

Læserne, især de unge, vægter autencitet højt. Ærlighed giver både autencitet og tillid. Vi ved ikke om det er lykkes Volkswagen at genvinde det tabte, vi ved blot, at Volkswagen mange gange før er lykkes rigtig godt med kommunikationsstrategien Insane Honesty, og den fungerer i MX.


vw




Det Kgl. Teater

Det Kgl. Teater havde et indstik i MX torsdag med bl.a. en teaterguide, opskriften på at lave teaterblod og andet godt indhold. Næste dag – fredag – indrykkede de en taktisk annonce i MX. 815.000 danskere bliver over to dage eksponeret for Det Kgl. Teater – lige som det ringer ind til weekend, og folk gerne går i teater.


kglteater




H&M

I rigtig mange hjem er det kvinden, der køber tøj til manden. Det ved vi, fordi det har Maria Damm Jensen fortalt os. Hun har studeret kønnenes købsbeslutninger og udgivet en rapport omkring det. Du kan læse et af hendes gæsteblog indlæg her og downloade rapporten her

DERFOR ….er vi ret sikker på, at H&M røg direkte igennem støjmuren både hos alle dem, der beundrer denne mand for hans fodboldspil og hos alle os, der blot synes, at dette er da et utroligt godt billede..

 

https://www.youtube.com/watch?v=6Ukk8oPyRNM


beckham_hm



Læs også: Tidligere Marketing best practice