marketing_best_practice_top

 

Native Advertising – Best Practice

Markedet for native advertising er i vækst. Find her gode eksempler på denne nye og fremadstormende marketingdisciplin.


Læs hele indlægget her



Marketing Best Practice: november

Hver måned samler vi op på annoncer og kampagner, der har fanget vores øje. Fælles for alle er, at de er eksekveret i MX-universet enten på print, online eller på MX Train TV.


Læs hele indlægget her



Marketing Best Practice: oktober

10 af månedens udvalgte kampagner, eksekveret i MX-universet og som vi, hos metroxpress, har bemærket positivt.
Læs oktobers Marketing Best Practice her.


Læs hele indlægget her



Marketing Best Practice: september

Hver måned samler vi op på de annoncer, vi har bemærket for noget særligt. Dem fortæller vi om i Marketing Best Practice indlæggene. Engang imellem har vores Best Pratice et fast tema f.eks. branding eller markedsføring til kvinder. Rammen for dagens indlæg er uden et fast tema, andet end at de blev eksekveret i MX-universet i august og september.


Læs hele indlægget her



Marketing Best Practice: august. Branding

I august har fire gæsteblogger på mxmedia.dk budt ind med hver deres vinkel på, hvad god branding er. Vi har med deres afsæt og med vores indsigt i, hvordan man kommunikerer godt til MX-læseren/seeren eller brugeren, udvalgt et par kampagner fra MX-universet, hvor vi synes, at de er lykkes særlig godt med branding. Dette marketing best practice i branding indlægget handler derfor om god branding.


Læs hele indlægget her



Marketing Best Practice: juli. Når der er meget støj

I en periode med meget støj, kræver det noget særligt, at bryde igennem med sit budskab. Vi har valgt ikke mindre end 10 gode kampagner fra perioden maj-juni 2015 – hvor valgkampen ellers tog sin del af opmærksomheden.


Læs hele indlægget her



Marketing Best Practice: maj. Når målgruppen er kvinder

I maj har vi haft fokus på kommunikation til kvinder. LoweFriends har foretaget en analyse af kønnenes købsbeslutninger og konkluderer at for mange annoncører skyder forbi, når de taler til den de burde tale til – kvinden. Kvinder udgør et større vækstpotential end BRIC-landene tilsammen, derfor er der al mulig grund til at lære kunsten at kommunikere til kvinder.

Vi har valgt et par gode annonce-eksempler fra MX-universet. Vi kender ikke kampagnernes ROI, men vi kender vores målgruppe og vi har læst samtlige gæsteblogindlæg fra LoweFriends spækket med indsigt og gode råd om, hvordan man når kvinderne. Vi har valgt annoncer udfra de 4 Grund Principper Læs om de 4 Grundprincipper


Læs hele indlægget her



Marketing Best Practice: marts

I februar blev blogindlægget “Marketing Best Practice” introduceret, og det var populært. Vi skriver derfor hver måned et blogindlæg, som hedder “Marketing best practice”. Du vil her kunne læse om kampagner, der er eksekveret i MX-universet, og som vi har bemærket positivt.


Læs hele indlægget her



Marketing Best Practice: februar

I denne uge har vi bemærket flere gode kampagner. Vi har bemærket dem, fordi de var godt kommunikeret og kreativt eksekveret. Den inspiration vi fik, får du måske også, så her deler vi et par Marketing Best Practice med dig.


Læs hele indlægget her