Hos metroxpress er der startet en ny afdeling op, MX PartnerLAB, der hjælper brands med at udvikle og eksekvere native advertising, der er skræddersyet til MX-mediet, uanset om det er online, print, MX Train TV og/eller events.  Det er en afdeling, der kun fokuserer på indhold og kommercielle kampagner, hvor indholdet er i centrum.

 

Det er altså ikke de klassiske annoncer, hvor det er taktiske budskaber som typisk pris, rabat eller hvad man får for pengene, der er i fokus. Det er tværtimod historien og indholdet – i den rette kontekst MX PartnerLAB udvikler i samarbejde med annoncøreren.

”Vi har fokus på at udarbejde løsninger, hvor målet er at opbygge et univers baseret på indhold og historie. Det er vigtigt, at dette sker med stor respekt for både det givne produkt, men bestemt også vores læsere og brugere”, fortæller Martin.

Martin Ottesen er den nye Client Director i MX PartnerLAB. Martin har efterhånden været en del år hos metroxpress, men forinden da nået at få 15 års erfaring fra bureau verdenen med også. Her har Martin især beskæftiget sig, med mobile marketing og permission-marketing. Vi oplever, at hans styrke er evnen til at tænke ud af boksen, være kreativ og tænke tværmedialt. Martin brugte det meste af 2015 på at stable den nystartede afdeling på benene.


Læs også: Native advertising hos metroxpress


” I starten af november måned 2015 besluttede vi os for, at MX PartnerLAB skulle starte som en selvstændig afdeling fra 1. januar 2016. Nu har vi formet vores strategi, fået den grundlæggende organisation på plads og arbejder løbende på at udarbejde materiale omkring vores produkter og cases. Jeg skiftede tilMX PartnerLAB, fordi jeg altid har brændt for sådan nogle typer af samarbejder. Native advertising er en forholdsvis ny disciplin, men et område med stor fokus og vækst og vi har store ambitioner”, fortæller Martin smilende.

 


ottesen1

Martin Ottesen, Client Director MX PartnerLAB


 


Martins ansvarsområder er den kommercielle del af MX PartnerLAB. Det er salg på tværs af bureauer og annoncører i samarbejde med det eksisterede salgsteam, som har det daglige ansvar for annoncørerne. Martin og det resterende team i MX PartnerLAB byder ind, når snakken falder på de lidt ”anderledes” kampagner. Når aftalen bliver indgået, så tager MX PartnerLAB over i eksekveringen, og så begynder samarbejdet mellem den givne sælger, annoncøren og MX PartnerLAB – og meget ofte også med et eller flere bureauer som en central del af samarbejdet.

 

”Vores fornemste opgave er at vejlede og i sidste ende sørge for, at kampagnen bliver eksekveret i så høj kvalitet som muligt. Dette sker ved en tæt dialog med annoncøren og/eller bureauet for på den måde at sikre, at indholdet bliver produceret og serveret bedst muligt, så indholdet bliver naturligt og som født til vores medier. Det handler ikke om at snyde vores læsere og brugere til at tro, at det er redaktionelt indhold – tværtimod. Det skal være tydeligt, at det er kommercielt, samt hvem afsender er. Godt kommercielt indhold kan være mindst ligeså godt som godt redaktionelt indhold”, siger Martin.

 

En undersøgelse foretaget af Native Advertising Institute viser, at over 50% af de danske virksomheder har tænkt sig at øge deres investering i native advertising i 2016. Martin fortæller, at det er et område, som kommer til at vækste  massivt, og at der er nogen, der sammenligner det med den digitale vækst, som man så for omkring ti år siden. USA, England og mange andre lande er allerede kommet os i forkøbet, flere store mediehuse har meldt ud, at native advertising allerede udgør over en tredjedel af deres samlede annonceomsætning.

 

”Vi vil gerne være med til at inspirere og sparre kreativt med både vores kunder og deres reklamebureauer. Vi er både i MX PartnerLAB, men også som mediehus generelt, meget fleksible og klar til at lege med vores annoncører og deres reklamebureauer”, fortæller den nye Client Director i MX PartnerLAB.


Subsite_laptop

Læs mere om Native Advertising hos metroxpress her