Thomas Riis har været en del af metroxpress-teamet lige siden logoet var grønt, og det var disruptivt, at give sit indhold væk gratis. Det er i skrivende stund 13 år siden, at den historie startede for Riis.

Hvem er Riis?

Riis er typen, der sår karse i dit tastatur, mens du er på ferie.

Hvis du vender hjem fra dit Ayurveda ophold i Indien, så forvent at finde dit kontor dekoreret med fluenet, røgelsespinde, lilla lys og andet skrammel. Finder han et sjovt citat, der kan bruges imod dig, så gør han det, og deler det gerne på fællesmailen.

Han er med andre ord ikke helt u-kreativ. Han får idéer, der pepper tingene op, og det kan vi godt lide ham for.

Musik
Måske har du mødt Riis til Coldplay koncerten? Eller til Copenhell? Stortset alle andre musikarrangementer kunne også være en mulighed, for Riis har et domæne, der hedder MUSIK.

He is in it, around it, and he knows it.

Når Riis står for firmafesten, kan man forvente, at det pludselig sneer i juni eller regner med dollarsedler, at der er cigarer til medarbejderne, og at byens hotte bands kigger forbi og lander beats, der får gaderne i Nordvest til at vibrere så kraftigt, at kommunens nathold kigger forbi.

Men det er egentlig ikke fordi, at Riis er god til at sætte scenen, at han er projektleder på fx vores Roskilde Festival arrangement.
Det er fordi, det er et set-up, der kræver et unaturligt godt overblik og sans for struktur.


Læs også: Roskilde Festival 2016


 

thomasriis_marketing_metroxpress

 

Hvad kan du bruge Riis til?

Riis er Content Director hos metroxpress. Han hører til i vores nye kreative afdeling – MX PartnerLAB.

Det er en eksklusiv gruppe, som laver native advertising  for flere af vores kunder. De får typisk Riis ombord på deres kampagner, fordi de gerne vil have kreativ sparring, målrette kommunikationen og indholdet til MX-medierne.


Læs også: Marketing best practice: Native advertising


 

Der er også de kunder, der outsourcer kampagnens projektledelse. Den tager Riis også gerne, så kampagnen kommer godt i mål. I maj sørgede MX PartnerLAB fx for, at en af vores annoncører var de første i hele verden til at eksekvere streamet broadcast live udsendelser på Facebook Riis er typen, man kan betro et stort ansvar. Det kan godt være, at han lyder som lidt af en drengerøv, men projekterne er i gode hænder hos Riis, blandt andet fordi at han har et strejf af noget, der både er trygt og godt –  Morten, Riis´ højre hånd kommer vist ind på det her.

 

Hvis Riis var en pizza, ville han være en Extravaganzza (skinke, oksekød og pepperoni) med gorgonzola fra Dominos. Alt for meget – og et lille strejf af morfar

 

 

KONTAKT RIIS  – han kan hjælpe dig med din næste kampagne.  

frederik

“Hvis Riis var et dyr ville han være en en Enhjørning. Unik, ædelt og venligtsindet, men ikke sådan lige at tæmme”

Tidligere indlæg


Facebook LIVE: Do’s and Don’ts fra Bo


Du skal møde Riis…


Mød Joy – Livlig og fuld af energi


Mød Martin – Client director i en ny afdeling hos MX


Du skal møde Nelly…