Julekampagnen

Måske er julekampagnen din største og vigtigste kampagne i år?  Den må bare ikke slå fejl, for i denne periode er omsætningen måske større end årets øvrige 11 måneder tilsammen? Vi taler hver dag med dygtige annoncører, der indrykker budskaber i metroxpress. Fra disse samtaler har vi samlet fem gode råd, som vi har erfaret, at mange arbejder efter. Måske er det fem råd, der kan inspirere dig? Måske har du et sjette at tilføje?

 

Fem gode råd til din julekampagne

 

 


succes


1. Planlæg din succes

Enhver planlægning starter med at besvare spørgsmålet, hvornår er denne kampagne en succes? Skal du sælge varer online eller i din fysiske butik? Er det awareness, branding, engagement eller information til folket, du skal opnå? Ringsted Outlet brugte annoncer til at øge besøgstallet og skabe salg – læs her hvordan. Maché har øget deres salg med 20%, det kan du læse mere om her.


 


 


budskab


2. Målret dit budskab

For at kunne oprette succesfulde annoncer til juletiden, skal du vide, hvem dine nuværende og potentielle kunder er. Gå til siden – Medier – her kan du læse profilen på MX-læseren, MX.dk-brugeren og MX Train TV-seeren. Med denne indsigt kan du nemmere skræddersy dit budskab. Søstrene Grenes målgruppe er kvinder i alle aldre. De gik målrettet efter så mange som mulig af dem og kickstartede salget af deres nye møbelkollektion i metroxpress – det blev en stor succes. Læs hvad Søstrene Grene gjorde her.


 


 


content


3. Skræddersy dit indhold

For at opnå opmærksomhed og handling er det ikke kun platformen, du eksekverer dit budskab på, der er vigtig for din succes. Din succes afhænger også af det indhold, du indrykker. Vi har set mange annoncører få succes med deres kampagner ved at skræddersy indholdet til mediet. VW designede én af de første hashtag-kampagner i sommeren 2014. De så, at det var én måde, man kunne kommunikere med MX-læseren på. De fik både stort engagement og udsolgt. Du kan læse om deres kampagne her. Honda brugte annoncerne som en invitationsplatform og skabte content marketing i form af en Formel 1 event, det kan du læse om her.


 


 


budget


4. Tilpas budgettet

Dit budget kan tilpasses. Går du efter max taletid, kan du alene på én uge nå 1.627.000 unikke danskere*. Vi kan tilpasse dine annoncer i den størrelsesorden, du har brug for, både målt ud fra budget og grad af opmærksomhed. Hvis du har et fast budget for hele din kampagne, bør du bruge det gradvist i løbet af juletiden, så det varer indtil senere i perioden, hvor folk handler mest. Antal af annoncer intensiveres fra nu af, og til julen er overstået. Du skal overveje, om krudtet for alvor skal fyres af i de sidste 2 uger op til jul, hvor der er kamp om opmærksomheden, eller om du skal vælge en anden strategi. GivLivetVidere brød gennem støjmuren og opnåede endda redaktionel omtale af deres kampagne i en tid, hvor man ellers helst ville tale valgkamp. Læs her hvordan GivLivetVidere eksekverede deres kampagne

*Kilde: Index Danmark / Gallup 1. H 2016


 


 


evaluer


5. Evaluer

Det er ikke nok at have succes, det er også vigtigt at forstå hvorfor. Udover at måle på salget, kan du også måle din kampagnes succes på kendskab, liking, budskabsforståelse og købsintention/holdningsændring. Metroxpress har i egne marketingkampagner booket annoncetest på tre taktiske kampagner i løbet af 2016. Det giver os indblik i hvor vores annoncer fejler og består. Den viden bruger vi til at optimere vores næste kampagne med. Resultatet er, at vi har forbedret læsernes oplevelse af annoncens relevans med 5%. Budskabsforståelsen med 5% og Købsintentionen med 3%. Indsigterne og resultater fra den kampagne har vi delt her


 

 


Læs også: Hvem køber julegaverne og hvornår


 

 


 

 

Vi dækker jul og nytår med et juletema

og udgiver plus til nytår

– hvilket budskab skal du have med?


udgivelserne


 


Læs også: Julen hos metroxpress 2016


 

Galleri

Se eksempler på annoncering fra julen 2015



Læs også: Black Friday annoncering


Tre stærke juletilbud




Nå over
1.000.000
unikke danskere
Denne mediepakke giver dig opmærksomhed i hele MX-universet. Fordelingen mellem de tre platforme sammensætter vi med dig.
Metroxpress - print
MX.dk - digital
MX Train TV - TV
Få tilbud
Nå over
750.000
unikke danskere
Denne mediepakke giver dig opmærksomhed på to stærke platforme. Fordelingen mellem de to platforme sammensætter vi med dig.
Metroxpress - print
MX.dk - digital
MX Train TV - TV
Få tilbud
Nå over
500.000
unikke danskere
Denne mediepakke giver dig opmærksomhed i Danmarks største dagblad. Én annonce - mere skal der ikke til.
Metroxpress - print
MX.dk - digital
MX Train TV - TV
Få tilbud



Tre løsninger der giver god opmærksomhed



Omslag

Digitalt ejerskab

Dynamisk annoncering