Verdens første konference Native Days om native advertising blev afholdt i efteråret og så endda på dansk jord!

Her får du et twitter-resumé fra to fremragende dage. Twitter resumé – fordi billederne der er brugt i indlægget her, er fra Twitter #nativedays15 og de er leveret af deltagerne ved konferencen.

Til konferencen var 25 verdenstalere, der alle bidrog med indsigter, indhold og erfaring med native advertising, der netop nu er én af de mest fremadstormende marketingdiscipliner som vi, hos metroxpress, hjælper vores annoncører med.

Dette resumé har fire afsnit


Et WHAT?-afsnit – det læser du nu.


Et HOW?-afsnit – Læs også: How?


Et WHY?-afsnit – Læs også: Why?


og et DON´T!-afsnit – Læs også: Don’t


 

 

mie

Mie Bilberg

Marketing *Communication * Customer Experience Management * Branding * working for metroxpress * mx.dk

Følg Mie på twitter @MieBilberg

 

 

WHAT?

Hvad er native advertising? Vi kan høre, at mange skøjter lidt rundt i både definitionen og forståelsen af hvad native advertising er. Helt ærlig det forstår vi godt. Vi har selv brugt et år på at sætte os rigtig godt ind i det, så læs med her, hvad native advertising er:

nativedays1_1Rebecca Lieb, Leading Industry Analyst on Native Advertising

native_what

 

 

Med andre ord – indhold – dit indhold, der indrykkes i vores medier og med en form, en følelse og en funktionalitet, der minder om det indhold, altså det redaktionelle, som læseren/brugeren kommer til metroxpress for at få.

Det er altså IN-FEED indhold. Det er ikke en banner-reklame.

infeed_native

 

 


Læs også: MX-moments: Forstå dit medie


 

 

Så hvad handler det om?

nativeadsisaboutrespect_1

 

Respekt for læseren/brugeren

  • ved at levere godt og værdifuld indhold
  • ved ikke at forstyrre hende
  • ved at fortælle klart og tydelig, hvem afsenderen på artiklen er

nativehides_1

nativeadsisnotaboutformat_atlantic_1Sam Rosen fra mediet The Atlantic

 

Native advertising og Content Marketing er to forskellige ting. Content Marketing eksekverer du på dine egne mediekanaler. Native advertising eksekverer du hos fx metroxpressfordi – MX kan give dit indhold vinger.

Vi skaffer dig et større publikum eller måske et andet publikum? online? offline? TV? – det hele på engang?
Helt præcis kan vi skaffe dit indhold 1.7 mio. unikke menneskers opmærksomhed på en uge..

Har du aldrig hørt om native advertising før? – så bare rolig, det er et relativ nyt begreb…

Men det virker og det kan du læse mere om i WHY?-afsnittet og hvordan kan du læse mere om i HOW?-afsnittet.

3yrsago_1

 

 

Vi hjælper dig

Vi har et helt team, hvis opgave er at hjælpe dig. Du kan fx tage fat i Client Director Martin Ottesen.

 

 

Skal vi

hjælpe dig?


Læs også: Native advertising hos metroxpress


Nu til HOW?-afsnittet.

p.s metroxpress inviterede alle nyhedsbreve modtagere med til denne konference til en fordelagtig pris.

Nyhedsbrev

Vil du modtage rabat på marketingkonferencer fremover, så tilmeld dig vores nyhedsbrev