Den første danske undersøgelse om det fremadstormende begreb native advertising er netop offentliggjort. Vi kan læse at mere end halvdelen af de danske virksomheder skruer op for disciplinen over de næste 12 måneder.

Der er fart på, og native advertising er gået fra at være et relativt ukendt begreb til at være et stærkt buzzword og en benyttet marketingstrategi. Hos metroxpress mærker vi også stigende efterspørgelse på native advertising.

Den netop offentliggjorte rapport Native Advertising Trending 2015 – Denmark fra Native Advertising Institute, viser hvor anerkendt begrebet er. Rapporten er en årlig tilbagevendende begivenhed, der tager pulsen på native advertising i Danmark. Brands, bureauer og medievirksomheder er blevet spurgt, hvordan og hvor meget de benytter sig af native advertising, hvilke forhindringer de møder og hvordan de måler deres succes med native advertising.

12 procent af de danske virksomheder bruger allerede native advertising, og 54 procent har tænkt sig at øge deres investering i native advertising over de næste 12 måneder.

Annoncører har fortalt, at de oplever, at det giver dem mulighed for at levere mere relevante budskaber til kunderne, at kunderne bliver mere engagerede i deres kommunikation, og at de kan hæve brand awareness.

 

Native Advertising Trending 2015 – Denmark
Rapporten kan downloades gratis her 

 

Om native advertising
Native advertising er en betalt form for annoncering, hvor annoncerne i udtryk, form og funktion matcher det medie, som de optræder i. Eksempler på native advertising er advertorials i aviser, magasiner og websites, advertiser funded programs på broadcast- og webtv-kanaler og sponsorerede posts på sociale medier.

 

Om Native Advertising Institute
Native Advertising Institute er en uafhængig vidensvirksomhed dedikeret til at hjælpe brands, marketingbureauer og medievirksomheder med at få succes med native advertising. Instituttet driver en blog, udgiver et nyhedsbrev og holder konferencer og kurser om native advertising.

 

Læs også gæsteblogindlæg  af Jesper Laursen, CEO hos Native Advertising Institute.

 

Se Marketing Best Practice i native advertising her