Om os


Vi er et nyt team, med nye medier, i en ny medievirkelighed

I 2001 kom metroxpress på gaden som det første dagblad, der var gratis, let tilgængelig og for folk på farten. Dengang var nyheder og underholdning noget man betalte for, så det var lidt flabet, syntes man, at metroxpress gav det gode indhold væk gratis. Verden har ændret sig og i dag er det en selvfølge, at nyheder er gratis. Metroxpress er stadig et flabet medie, og vi har fundet nye måder at differentiere os på. I 2013 overtog Tamedia, et succesrigt schweizisk mediehus, ejerskabet af metroxpress.

Metroxpress er ikke længere en avis. Vi er et moderne mediehus, med printmediet – metroxpress, onlinemediet – mx.dk, TV mediet – MX Train TV, Web TV og med adskillige sociale medier profiler. Vi skriver til dig døgnet rundt – nyheder og underholdning.

Vi er 85 ansatte og 40 af os er journalister.

gruppebillede

avis_mac_phone

Metroxpress er anderledes

Metroxpress differentierer sig som medie, ved i stor udstrækning at give talerøret til læserne og brugerne – metroxpress er dialogdrevet. Vi har korte deadlines. For dig som annoncør betyder det at har vi din annonce i dag, kan den komme i metroxpress i morgen. I forhold til tryk og produktion betyder det, at vi når at få resultaterne fra de sene fodboldkampe med, da vi først går i trykken ved midnat. Vores redaktionelle indhold har et liv på alle tre platforme, digital, social og offline i metroxpress. Vi har Danmarks største Sociale Medie redaktion og vores strategi er altid “social first” .

Vi har redaktionelle koncepter som avisens #-sider, hvor læserne bidrager med billeder og holdninger til historier. MXfesten.dk, hvor læserne anmelder koncerter og ”Dagens Boble” hvor læserne forfatter humoristiske talebobler til aktuelle billeder. Alt sammen noget der bliver til indhold i metroxpress og på mx.dk. Vi tror på, at det gør vores medier mere personlige og dermed mere relevante. Noget tyder på at læserne er enige, for deres engagement er stort og vi oplever stor vækst på alle vores medier.

Vi er et mediehus med speciale i at få opmærksomhed –  også til dit budskab!

Følg metroxpress – bag scenen – publiceret af marketing- og customer experiences-teamet på Instagram.

Redaktionel profil

Indhold med liveværdig værdi

Metroxpress er et mediehus, der leverer nyheder på alle platforme. Vi er neutrale, politisk uafhængige, vi skriver kort, præcist og vil aldrig kede vores læsere. Vi laver journalistik i øjenhøjde og så har vi Danmarks største Sociale Medie redaktion.

Vi bringer de vigtigste nyheder fra ind- og udland, men vi er også leverandør af historier til smilet – som er værd at fortælle videre i skolen, i kantinen og på de sociale medier.

socialekritmxmedia

 

 

instacollage

Dialog med brugerne

Kendetegnende for MX-universet er, at vi strækker os længere end andre medier for at være i dialog med vores brugere og få dem til at bidrage til vores mange historier. Derfor laver vi også historier om, hvordan vores brugere reagerer på vores historier – og vi laver mange historier om, hvad danskerne mener. Læserne involverer sig og kvitterer med tusindvis af #-billeder, om hvad de kan lide at læse og lave. Læserinvolvering og engagement er også et speciale vi har.

Vi er på alle måder skabt til folk på farten – format og indhold går hånd i hånd.

Vil du have tre værdifulde tips fra redaktionschefen ? Fra nyhedschefen? eller Social Medie redaktøren? – så klik her

Målgruppe

Vores læsere/brugere er metropolitans og fælleskabssøgende

De bekymrer sig om miljøet, hinanden og elsker at shoppe. De spiser takeaway og går en del på café. Vores læsere og brugere er de unge og dem der føler sig unge. De vælger deres medier med omhu og har fem skarpe kriterier til medierne, før de kaster deres opmærksomhed efter dem. Læs mere om det fra den seneste medierapport her.

De er kreative, har globale instinkter, men en lokal identitet. De you-tube´er, streamer, liker og googler. Inden dagen er forbi, har mange søgt deres opmærksomhed. Hvilken kontekst tapper du ind i som annoncør, når du annoncer i MX?

Læs MX-moments forstå dit medie MX og Læs mere om MX – Danmarks mest læste dagblad

hjertemand_rettet

.

.

.

.

.

.

.

Hver uge er vi i kontakt med over en halv million kvindelige læsere, det er langt flere kvinder om ugen, end hvad Danmarks to største kvindemagasiner Alt For Damerne og Femina har af læsere tilsammen. Halvdelen af vores daglige læsere er kvinder. Cirka en trejdedel er unge under 30 år. 8 ud af 10 læser metroxpress i morgentimerne.

Mx.dk er en af Danmarks hurtigst voksende websites og i år er sitet rykket ind som et af de mest besøgte mobilsite Læs mere om mx.dk

 

Distribution

Distribution: vores oplag er steget

Metroxpress er i vækst og vores distribuerede oplag er nu på ca. 330.000 afhængig af dag på ugen og sæson. Det er mere, end hvad andre store morgenaviser har i oplag til sammen.

Vores distribution er højt prioriteret. Vi møder danskerne hvor danskerne er – på jobbet, på gaden, online, i toget og på de centrale hotspots i Danmark afleverer vores hånduddelere personligt metroxpress til forbipasserende.

Metroxpress er landsdækkende med fokus på de større byer, og hver morgen inden kl. 07.00 er stativer og andre kontaktpunkter klar med dagens nyheder. Det lykkes, fordi vi samarbejder med landets bedste trykkerier og har et edderkoppespind af vognmænd, der hver nat sørger for, at metroxpress er klar til de morgenfriske.


20130314mx0433_01

_MGL0798

Der trykkes hver dag to udgaver af metroxpress. En metroxpress Øst, der dækker Sjælland og Lolland Falster. Metroxpress Vest dækker Fyn og Jylland. De to udgaver differentierer på lokalsiderne.

Vores seneste læsermålinger viser at 66% af alle metroxpress aviser samles op på trafikknudepunkterne og 16% på jobbet.

Vi samarbejder med DSB, Movia, Arriva, Metro, Fakta, Irma, skoler, udvalgte virksomheder, store shopping centre som f.eks. Fields og Bruuns Galleri.

Mere information? Klik her og vi kontakter dig.

Kilde: The Metropolitan Report #1 , Speak+Earn Panelundersøgelse, marts 2014, Metroxpress egen oplagskontrol uge 44 / 2014.

Kalender

Klik på kalenderen for at åbne den som PDF

publicationdays_mx_2017_02