Opslaget er et populært annonceformat blandt annoncørerne. Blandet andet fordi det giver adgang til side to og tre.

 

Opslag er populært fordi:

1: Du får stor opmærksomhed fra læseren

2: Du får meget plads og dit eget univers fordelt over to sider

3: Du får mulighed for at indtage de ellers “forbudte” side to og tre

 

ringsted_opslag

Opslag fra Ringsted Outlet

 

danskespil_opslag

Opslag fra Danske Licens Spil A/S

 

Q&A med Anette

Anette giver svar på spørgsmål omkring produktet Opslag.
Hun er én af vores erfarne konsulenter, der ofte har taget annoncørerne i hånden og vist vejen til opslagets glade sti.

Når jeg booker et opslag i MX, hvad er det så, at jeg får?
Du får et kæmpe “kapow” (Anette er jyde). 
Du får dit eget univers og god plads, da du kan kommunikere over 12 spalter, som er fuld brede og højde.

Dit budskab er ikke til at komme udenom, for det fylder to hele sider, som du er 100% herre over. Vi kalder det et “stand alone” produkt, da man som annoncører får sit eget univers midt i MX universet.  

Hvad kan jeg bruge opslag til?

Nogen kommunikerer taktiske budskaber andre bruger opslaget til deres advertorial. Begge fungerer godt.

Du kan vælge den maksimale løsning, hvor du får adgang til de “forbudte” sider, som er side to og tre. Det er en meget attraktiv placering.
Det er også to sider med høje forventninger fra læserens side, da hun er vant til, at her får hun det hurtige overblik på dagens vigtigste nyheder.

Den første helsides annonce læseren ellers møder er normalt på side fem. Booker du et opslag, får du altså mulighed for at rykke frem på side to og tre.


humac_opslag

Taktisk budskab fra Humac


dfds

Advetorials fra DFDS

 


 

Kan jeg booke mit opslag ved siden af modesiderne? Eller sporten?
Ja det kan du godt.
Det er dog sjældent, at vi oplever efterspørgsel på placeringer ved bestemte temasider, da et opslag netop er et uafhængigt univers, som du har for dig selv. Men du kan godt, som annoncør, vælge at bruge placeringen i avisen. Vi ved jo, at ugens forskellige temasider kalder på bestemte målgrupper, og der er dem, der går lige til modesiderne med det samme og gerne vil have mere mode. Så kan du benefitte på en redaktionel fortælling, der allerede er i gang, hvor du så forsætter den ved at fortælle, hvor læseren skal købe denne sæsons gode tilbud. 

 
Eksempler på gode opslag

Jeg synes, at Maria Casino har gjort det godt med deres opslag. De kører typisk en stribe på seks opslag over en kort periode, som giver dem et højt impact. De er gode til at bruge advertorials, som er kendetegnet ved at være redaktionelt indhold, de selv har lavet. Advertorials sikrer høj læsetid. De skaber også altid plads til call-2-action budskaber, der sikrer en handling fra målgruppen.

 


mariacasino2

Maria Casino opslag


mariacasino1

Maria Casino opslag

 


 

Hvem vælger et opslag?
Opslaget har en ret bred portefølje, da det som løsning appellerer til alle, der har brug for massiv dækning og masser af plads til at kommunikere på. Vi ser alle brancher benytte opslag. Efterspørgelsen er høj, og det er en løsning med et begrænset antal.

 

Er du nogen, du vil fraråde denne løsning?
Ja. En mindre virksomhed med et brand, der ikke er et kendt brand, skal hellere få frekvens på sit budskab med flere indrykninger end at fyre hele budgettet af på én gang.

 

Er det dyrt?
Vi afregner i CPT priser (cost per thousand), og når du regner din kontaktpris ud, er metroxpress ét af landets billigste medier at annoncere i. Placeringen og fleksibiliteten har indflydelse på prisen. Effekten er størst på side to og tre, og det afspejler sig naturligvis i prisen.


Er der begrænsninger?
Nej ikke så længe budskabet overholder dansk lovgivning, det er man selv ansvarlig for. Men vi har hver dag begrænsning på, hvor mange annoncer vi kan indrykke, det må aldrig overstige de redaktionelle millimeter.

 

Jeg er klar til at booke, hvad skal jeg levere?
Dit materiale skal være indleveret senest hverdagen før kl.12.00. Du sender en pdf med 12 spalter, og formatet er 440 x 280 mm, hvor der er inkluderet to milliter hvid kant i midten og rundt. Se materiale og priser her.

 


Læs også: Case: Ringsted Outlet


 

  

Findes der andre gode løsninger, af samme kaliber? 

 


kanal5_action

75% opslag
Kanal 5 opfandt sine egne temasider og købte 75% af dem. De sidste 25% var overladt til MX redaktionen. Det betyder, at redaktionen leverer indhold, der matcher det valgte tema, men du har ikke indflydelse på historien, de skriver. Det har du tilgengæld på de øvrige 75%.


cph_side5

Den første helside

Den allerførste helside, som læseren møder, er på side fem. Det er et godt valg, hvis man har lyst til stor opmærksomhed, men ikke har budget til et opslag.


bagside_samlet

Halvside på bagsiden

Bagsiden er én af vores mest læste sider, blandt andet fordi du her finder vejrudsigten.
Bagsiden har også den fordel, at du opnår en outdoor effekt, når folk sidder i det offentlige rum og læser avisen.


 

 

Har du spørgsmål eller vil du gerne høre mere? Så kontakt Anette

 

Anette

anette1

Anette Damgaard

Anette startede hos metroxpress i 2006. Hun er en erfaren “annoncedame” og har arbejdet med annoncesalg hos forskellige medier. Anette har speciale i markedet for job og uddannelse, som hun har en særlig passion for.

Du kan kontakte Anette her:

adk@mx.dk
Tlf.: 41 44 65 04

 

Tidligere indlæg


Uddannelsestema: Fokus på uddannelse 2017 i metroxpress


Opslag: Et populært annonceformat


Kreativ annoncering: Tre måder at bruge papiret på


Mød Anders Hemmningsen: fyren der sender dit budskab viralt


Kampagneresultat: Tal og erfaringer, vi normalt ikke deler