Metroxpress har indgået et strategisk samarbejde med ConceptCPH vedrørende salg og servicering af de digitale platforme.

Det betyder i praksis, at mx.dk kommer til at indgå i det annoncenetværk, som ConceptCPH tilbyder deres kunder. ConceptCPH vil tilbyde mx.dk som en del af deres målgruppe-pakker både på desktop og mobil og derudover vil de stå for afvikling og håndtering af de digitale kampagner hos metroxpress. Metroxpress vil forsat selv tilbyde digitale løsninger til deres kunder, dog primært med fokus på mere integrerede produkter som f.eks. sponsorater og content marketing løsninger.

 

”Med denne konstellation får vi et samarbejde med et digitalt salgs- og udviklingshus, hvor vi indgår i et attraktivt annoncenetværk og samtidig får en partner, der kan være med til at videreudvikle den kommercielle del af vores digitale platforme og sikre et højt serviceniveau overfor vores kunder” fortæller salgsdirektør Kenneth Madsen.

 

Siden relanceringen i 2013 har mx.dk haft en eksplosiv vækst og mobilsitet er nu det 7. mest besøgte  med 724.635 månedlige brugere iflg. Danske Medier Research /Gemius, december 2014.

 

”Mx.dk har skabt en fantastisk vækst på alle deres digitale platforme og de har rigtig godt fat i især den  unge målgruppe under 30 år. Det er især væksten på mobiltrafikken, som vi glæder os til at blive en del af, da vores kunder i stigende grad efterspørger innovative formater på netop mobilen” fortæller CEO og partner fra ConceptCPH Jens Holm.

For mere information kontakt:

Kenneth Madsen
Salgsdirektør, metroxpress
Tlf.: 40 99 49 26
Mail: km@mx.dk

Jens Holm
CEO & Partner, Concept CPH
Tlf: 28 27 01 93
Mail: jens@conceptcph.dk

Fakta om metroxpress:

Metroxpress A/S er ejet af det schweiziske mediehus Tamedia siden april 2013
80 ansatte i Danmark, heraf er 40 journalister.
464.000 daglige læsere af MX  (Kilde: Index Danmark/Gallup 2. + 3. kvt. 2014)
724.000 månedlige brugere på mx.dk (Kilde: Danske Medier Research / Gemius, december 2014)