DSB har valgt metroxpress til fremover at levere indholdet til de mere end 2.800 tog- og perronskærme i S-togene og på DSB´s perroner. Metroxpress afløser Commute Media, der hidtil har stået for opgaven.

”Vi er glade for, at metroxpress vil videreføre driften af vores tog-skærme, indtil opgaven skal sendes i udbud i 2015. Vi har i forvejen et godt samarbejde med metroxpress, som vi dermed udvider, ” siger chef for DSB salg og produktmarketing Christian Linnelyst.

TV-skærmene vil vise nyheder, underholdning og annoncebudskaber leveret af metroxpress samt information og trafikmeldinger fra DSB.

”Vi glæder os til at løfte opgaven. Der er god synergi at hente, da metroxpress allerede lever i togene med vores printmedie og på mobilsitet mx.dk. De 2.800 TV-skærme har 743.000 unikke seere om ugen, i samme periode hvor metroxpress har 1.130.000 unikke læsere og 189.000 brugere på mx.dk. Det giver et unikt ejerskab på pendlernes opmærksomhed, uanset hvor de kigger hen. Annoncørerne kan møde pendleren på tre forskellige platforme i de tidlige morgentimer, som er et attraktivt uforstyrret ”metroxpress moment”, som mange annoncører vil kunne se fordelen i,”
fortæller Adm. direktør Thomas Raun
For mere information kontakt:

Thomas Raun
Adm. direktør, metroxpress
Tlf.: 28 11 72 86
Mail: tr@mx.dk

DSB Kommunikation 2468 0000

Fakta om metroxpress:
Metroxpress A/S er ejet af det schweiziske mediehus Tamedia siden april 2013
80 ansatte i Danmark – heraf er 40 journalister.
461.000 daglige læsere af metroxpress (Kilde: Index Danmark/Gallup 1.H  2014)
701.000 månedlige brugere på mx.dk (Kilde: Danske Medier Research / Gemius, august 2014)
368.000 distribuerede oplag. Kilde: metroxpress´ distributionstal uge 40.
104.353 facebook-fans fordelt over 13 niechegrupper fx. MX KBH, MX Kevin Magnussen, MX Blå Blink
2800 tv-skærme placeret i S-togene og på perronerne i Storkøbenhavn
743.000 unikke seere om ugen af MX TRAIN TV (Kilde: index Danmark/ Gallup 1H 2014)