Ny digital direktør hos metroxpress

Ny digital direktør hos metroxpress

04. januar 2016

Ny digital direktør hos metroxpress Metroxpress opruster digitalt og ansætter Lasse Munk-Poulsen, tidligere IT development director på Berlingske, som ny Digital Direktør. Lasse Munk-Poulsen bliver en del af ledelsen hos metroxpress og får første arbejdsdag 4. januar 2016.”Vi glæder os over at have fundet en stærk digital leder, der kan løfte og udvikle vores digitale…

Read More

Snapchat skaber vækst på mx.dk

Snapchat skaber vækst på mx.dk

13. juli 2015

Metroxpress løftede trafikken på mx.dk med 150% i forhold til sidste år under Roskilde Festival. En af metoderne har været en rørende longread om Roskilde-tragedien i år 2000. Derudover hjalp historien med tilhørende video med et opstemt par fanget i et meget intimt øjeblik under en Pharrel Williams-koncerten. Sidst men ikke mindst Snapchat-reportager med masser af stemning og engagement fra især sitets unge brugere, som udgør 63% af de besøgende på mx.dk.

Metroxpress indfører fem sociale kriterier

Metroxpress indfører fem sociale kriterier

20. april 2015

Metroxpress indfører som det første danske medie sociale kriterier til brug i den journalistiske nyhedsproduktionen.
Der er tale om fem kriterier, som bliver omdrejningspunktet for den over 10 mand store SoMe-redaktion, metroxpress lancerede for godt en måned siden.

Metroxpress sætter strøm til nyt LIVE-site og relancerer nyheds-appen

Metroxpress sætter strøm til nyt LIVE-site og relancerer nyheds-appen

16. april 2015

I dag søsætter metroxpress MX LIVE – et site, hvor de vigtigste og sjoveste nyheder dækkes, mens de udspiller sig.

Nyhederne bliver fra tidlig morgen til sen aften serveret af en vært, der har som formål at give et godt og nemt overblik over de seneste nyheder. Det bliver præsenteret på MX-måden – skarpt, med glimt i øjet og med de bedste reaktioner fra de sociale medier. Nyhedsstrømmen vil i høj grad være præget af input fra brugerne.

Metroxpress udvider med en vest-redaktion

Metroxpress udvider med en vest-redaktion

08. april 2015

En stor læserfremgang i Vestdanmark åbner døren for en vest-redaktion. Metroxpress har ifølge de seneste halvsårstal haft en læserfremgang i Vestdanmark på 40% og er nu det mest læste dagblad i Aarhus-egnen med 79.000 daglige læsere. Avisen udkommer på alle hverdage i en øst- og vestudgave. I alt har metroxpress 506.000 læsere, heraf er 205.000 læsere af vestavisen.

Metroxpress og ConceptCPH i strategisk samarbejde

Metroxpress og ConceptCPH i strategisk samarbejde

11. februar 2015

Metroxpress har indgået et strategisk samarbejde med ConceptCPH vedrørende salg og servicering af de digitale platforme.

Metroxpress skifter til “social first” strategi

Metroxpress skifter til “social first” strategi

06. februar 2015

Metroxpress indfører som det første større danske medie en social first-strategi. Danmarks mest læste dagblad har i en årrække arbejdet ud fra en web first-tankegang, men det bliver ændret fra i dag, hvor alle journalister fremadrettet skal tænke de sociale medier ind i deres journalistik. ”Vi var det første danske medie til at hyre en…

Read More

Det har været et godt år på metroxpress!

Det har været et godt år på metroxpress!

19. december 2014

Metroxpress er nu hver uge i kontakt med hver tredje dansker over 12 år. Et resultat der er nået ved hjælp af en aggressiv vækst på mx.dk med 300%, en læservækst af avisen på 33% og tilkøbet af endnu et medie: MX Train TV, der har 2800 TV skærme placeret i S-togene. Den samlet unikke…

Read More

Metroxpress overtager driften af tv-skærme i S-togene og på perronerne.

Metroxpress overtager driften af tv-skærme i S-togene og på perronerne.

24. oktober 2014

DSB har valgt metroxpress til fremover at levere indholdet til de mere end 2.800 tog- og perronskærme i S-togene og på DSB´s perroner. Metroxpress afløser Commute Media, der hidtil har stået for opgaven. ”Vi er glade for, at metroxpress vil videreføre driften af vores tog-skærme, indtil opgaven skal sendes i udbud i 2015. Vi har…

Read More