Fokus på uddannelse

I 2017 zoomer vi ind på uddannelsemarkedet seks gange. Det er naturligvis fordi, emnet optager vores unge læsere, der står overfor et af deres livs hidtil vigtigste beslutninger.

 

Vil du hjælpe de unge med at vælge, eller har du et budskab?
For at dække emnet godt og bredt har vi lavet en struktureret indholdskalender med et primært fokus for hver udgivelse. Formålet er, at uddannelsestemaet skal give et overblik på udbud og muligheder på uddannelses- og arbejdsmarkedet.

Vi sætter rammen, og inviterer samarbejdspartnere inden for job og uddannelse til at byde ind med relevante budskaber til de uddannelsessøgende. 

Hvert uddannelsestema har et særlig fokus, som du ser nedenfor, dog vil temaet også dække andre vinkler og uddannelseshistorier.

Hvorfor vælge metroxpress…?

 

uddannelse_01

 


 

Eksempler på uddannelsestema i 2016

 

 

 

 

 


Læs også: Casen fra VUC Hvidovre/Amager


 

Ofte stillede spørgsmål om uddannelsestema – få svarene her:

 

1: Kan jeg segmentere mine budskaber?
Ja. I Øst og Vest.

Du kan segmentere til Østdanmark, som tæller København, Sjælland og Bornholm. Øst-læserne udgør ca. 60% af vores godt en halv million daglige læsere.

Du kan også annoncere kun i Vestudgaven, som udkommer på Fyn, Øerne og i Jylland. Prisen afspejler naturligvis oplaget, så er dit budskab ikke relevant for Østdanmark, vil det give god mening kun at indrykke det i Vestudgaven.

 

2: Er der ekstra oplag, når I har uddannelsestema?
Nej – men som noget nyt markedsfører vi temaet i perioden op til, så målgruppen vil være ekstra opmærksom på at huske at tage netop denne MX-udgave.

 

3: Vil det give mening, at kombinere mit budskab med med andre platforme?
Ja. Frekvensen vil øges betydeligt, og det øger jo altid impact.

Mange annoncører vælger at udnytte MX-trekanten, som består af MX, MX.dk og MX Train TV. Man kan vælge en, to eller tre MX-platforme, og så skal vi nok give en god pris på det.

Med alle tre medier opnår man et dagligt reach på 785.000 unikke* og får dermed det maksimale ud af sin annoncering. 

 

4: Fif til den gode uddannelsesannonce?
De bedste kampagner i vores univers, uanset tema, er næsten altid dem, der har et enkelt men i øjefaldende budskab. RUC, H&M og flere af vores annoncører mestrer denne disciplin ganske godt.

 

5: Hvad skal der til for at få redaktionel dækning på uddannelsesstof?
Journalisterne skriver ofte om tidens trends. Så har du en vinkel, der beskriver en ny tendens eller en overraskelse, så kan det være, at det vækker en kritisk journalists nysgerrighed. 

Lasse Cato er fast uddannelse-skribent. Du er velkommen til at sende ham inspiration på lhanssen@mx.dk. Redaktionen får hver dag tilsendt mange idéer til historier, derfor er det med høj risiko at håbe på den redaktionelle vej. Er det vigtigt for dig, er en indrykning derfor din sikre vej til at nå ud. 

 

 


 

Udgivelsesdatoer i 2017

 

 Udgivelsesdato  Tema
Onsdag 18. januar Ungdomsuddannelser
Onsdag 1. februar Kandidatvalg & Åbent hus
Onsdag 1. marts Kvote 2
Onsdag 17. maj VUC & HF Enkeltfag
Onsdag 31. maj Klar til erhvervsuddannelse
Onsdag 15. november Erhvervsuddannelser og praktik

 

 


 

 

Skal vi hjælpe dig?

Anette har specialiseret sig i netop uddannelse- og jobmarkedet, og hun svarer gerne på spørgsmål.

 

Anette

Skal vi

hjælpe dig?