Vi har et par dygtige udviklerdrenge hos metroxpress.

For et par måneder siden udviklede én af dem – Mikkel –  et quiz-modul.
Derfor er redaktionen begyndt at lave mange quiz og tests.

F.eks fik “Sprog-Quizzen”, som Anders Hemmingsen lavede hurtigt 100.000 sidevisninger.


Læs også: Tag Sprogquizzen her


 

 

001-MacBook-Silver

Det er god underholdning, det er sjovt, og vi elsker nok alle sammen at få sandheder om os selv at vide. 

Så tests og quizzer på mx.dk får meget opmærksomhed og er derfor meget trafikerede sider.

Det lurede vi i marketingafdelingen.

Så vi tog det redaktionelle quiz-modul og videreudviklede lidt på den, så vi kunne bruge quizen som kampagnemotor og permission-opsamler.

..det skulle vise sig, at være en god idé…

Sådan markedsførte vi den

Vi markedsførte den i en uge 23.maj-29. maj.
Den var i avisen MX d. 23. maj og trak god trafik på kampagnens første dag. Vi satte den også i d.27.maj – se annoncerne nedenfor her.

 

mx_tvbanner_rejsequiz

 

 

uptur_forside

Dagen efter satte vi den på mx.dk som et overlay-banner. Her havde den dage med CTR på 19%!

 

001-MacBook-Silver



5% ville være nok til at imponere os. 
2% ville være, hvad vi forventede, da vi eksekverede 70% på mobilen, hvor vi generelt oplever høj CTR.

Men 19%! – det var et tydelig bevis på, at vi havde skabt noget, brugerne kunne lide.

iPhone-6-4,7-inch-Three-colors-Mockup

 

 

BUM!

+100.000 sidevisinger
Over 25.000 tog vores Rejsetypetest

Det betød bl.a., at vores kampagne-landingpage fik fire gange så meget trafik, som sidst vi eksekverede samme kampagne.
15% gav os deres e-mail permission, det er ca. tre gange så mange, som vi i samme type kampagne tidligere er lykkes med at opsamle.

 

Du kan lave en Quiz eller en Test på alt!
Om du sælger fødevarer, tøj, musik, rejser, uddannelse eller hvad som helst, så har vi nogen, der kan lave en sjov quiz til dig.

 


Læs også: Tag Rejsetypetesten her


Permission-opsamler modulet er dog fjernet, da konkurrencen man kunne deltage i er slut.

001-MacBook-Silver2

 


Læs også: 5 myter om E-mail markedsføring, som dine konkurrenter elsker, at du tror på


 

Vil du høre mere? Så kontakt din konsulent eller Martin

 

Jamil

Skal vi

hjælpe dig?